Навигация
Интересни факти
Това е един немаловажен, но и често подценяван от клиентите довършителен етап от подмяната на прозорците. Трябва да се знае, че измазването има голяма роля в хидроизолирането и топлоизолирането на помещението със сменените прозорци. Полиуретановата пяна, която се поставя при монтажа на дограмата, има основно крепежна и изолаторна функция, но тя е неустойчива на атмосферните влияния – водопромукаема е, UV лъчите я състаряват и тя става на прах. Възможно е и прозорецът да започне да се клати, с което се нарушава неговата стабилност, и цялостния ефект от подмяната на дограмата бива съсипан.За това, максимум до 1 месец след монтажа, пяната трябва да се изреже и да се измаже с подходящите материали двустранно – от вътре с гипс или специална смес – гипсова шпакловка, а от вън с теракол. Ако фугите от външната страна не са големи и новият прозорец е легнал в зъба от старата дограма (както най-често става на панелните блокове), може да се запълнят и със структурен силикон, който може да се боядисва и старее сравнително бавно.
Ако направите довършването само от вътрешната страна, знайте, че не след дълго ви очаква нов ремонт, и мухълът по стената не се е образувал в следствие на „лоша дограма”!
Влагата си пробива най-лесно път през остарялата полиуретанова пяна. Много често клиента смята, че сумата за измазването, която му е дадена от фирмата изпълнител, е твърде висока. Но помислете, как бихте се справили сами със задачата, ако крайните стъклопакети (в 90 % от случайте на остъклените тераси) са неотваряеми и са с размери 900-1000 мм х 1500-1600 мм. Такъв пакет тежи около 30-40 кг и е невъзможно, без да го демонтирате, да достигнете фугата за шпакловане от външната страна. Ако не сте наясно с монтажно-демонтажните дейности, свалянето е невъзможно и, вследствие на което, измазването не може да бъде извършено. Ако се загледате по блоковете, ще видите доста такива неизмазани отвън прозорци и при всеки от тях проблемът е един и същ – течове от вътрешната страна покрай дограмата, почернели стени и дори естествено проветряване.
Не спестявайте този последен етап, защото разходите впоследствие ще бъдат много по-големи!
В повечето случаи, когато се остъклява балкон в панелните и не само жилища, се налага стената на парапета да се удебели (подзида) с тухли от газобетон с марката „Ytong”, за да се осигури достатъчно широка и стабилна основа за монтаж на дограмата. Нашият технически консултант ще прецени, въз основа на направените измервания с отвес и нивелир, каква дебелина тухла е необходима. В повечето случаи за подзиждане се използва техла с размер 75х250х600мм или 100х250х600мм. Много от балконите са остъклени с винкелова или дървена дограма, която трябва да се демонтира. Нашият строително-ремонтен екип извършва и тази услуга срещу съответна цена на м2.
В много случаи клиентите искат и допълнителни преграждания на тераси или други пространства. Изграждането на тези стени става най-бързо и лесно с газобетнон защото материалът е лесно податлив на оформяне и, поради тази му способност, стените могат да се направят на размер точно толкова, колкото трябва. Размерите на тухлите газобетон, които ползваме най-често са: 50х250х600; 75х250х600; 100х250х600; 150х250х600; 200х250х600 и 250х250х600. В зависимост от предназначението и функцията, която ще изпълнява преградната стена се използва и съответния размер тухла. Върху новоизиданата стена първо се прави т.нар. „груба” шпакловка с теракол, за да слепнат добре тухлите и да се запълнят неравностите, а довършителния етап е последващата „фина” шпакловка с гипсово лепило, след което стената е готова за боядисване или полагане на тапет.
Ако сте решили да освежите апартамента си или цялостно да го преобразите, ние ще Ви помогнем това да стане по възможно най-лесния и бърз начин и, разбира се, на приемлива цена. Строително-ремонтната бригада на фирма Уют – Стил е квалифицирана и експедитивна. Услугите, които извършваме са:
- боядисване с латекс и блажна боя;
- шпакловка на стени;
- полагане на гипсокартон;
- полагане на вътрешна изолация;
- полагане на декоративни мазилки;
- къртене и извозване на строителни отпъдъци;
- демонтажи на различни метални, дървени или други конструкции;